SABAH GAZETESİNİN DENEYİMLİ EDİTÖRÜ ERDOĞAN YAPIK İLE GAZETECİLİK ÜZERİNE KONUŞTUK

 

Gazeteciliğin kendisi için çocukluktan beri bir aşk ve bir hedef olduğunu söyleyen Sabah Gazetesinin deneyimli ve birikimli editörlerinden Erdoğan Yapık gazeteciliğe nasıl başladığını ve medya konusunda merak edilenleri anlattı. Gazetecilik bölümü öğrencilerine de tavsiyelerde bulunan Yapık, muhabirlik yaptığı dönemde başına gelen ilginç olayları da anlattı.


1-      Ne kadar süredir bu işi yapıyorsunuz?

13 yıldır severek bu işi yapıyorum.

 

2-      Bu sektöre nasıl atıldınız?

Gazetecilik benim için çocukluktan itibaren bir aşk, bir hedefti. Bu yönde kendimi geliştirmeye ve bu mesleğin eğitimini almaya karar verdim. İstanbul Üniversitesi Gazetecilik Bölümü’nü bitirerek mesleğe adım attım.

 

3-      İşinizin zorlukları var mı? Nelerdir?

11 yıl muhabirlik yaptım. Son iki yıldır da editörlük yapıyorum. Özellikle muhabirlik sürecinde çok fazla zorlukla karşılaşıyorsunuz. Sel, yangın, cinayet, doğal afet, trafik kazası gibi pek çok olayda özellikle insani hisler bakımından zor anlar yaşıyorsunuz. Bunun yanı sıra zorlu şartlar altında çetin coğrafyalarda zaman zaman zorluklar yaşanabiliyor.

 

4-      Neden bu mesleği seçtiniz?

Çünkü doğrunun peşinden koşan biriyim. Kamuoyunu doğru bilgi ile doğru şekilde haberdar etmek çabasını kendime hedef koyduğum için bu mesleği seçtim. Bunun yanı sıra her daim aksiyon, heyecan ve yenilikçi meslek özelliği nedeniyle gazeteciliği seviyorum.

 

5-      Muhabirlik yaptığınız dönemde başınıza gelen ilginç bir olay var mıdır?

Çok fazla. İlk aklıma gelen, 2009’da İkitelli bölgesinde yaşanan sel sırasında bir duvardan diğerine atlamak isterken fotoğraf makinemle birlikte 4 metre yükseklikten düşüşüm oldu. O sırada büyük objektifim kırıldı ve mesleğimin bir parçası olan objektifin parçalanması büyük üzüntü yaşamıştı. Ayrıca 2011 Van depreminde, oteller hasar aldığı için ve deprem tehlikesi henüz geçmediği için 2 gece otomobilde yatmak zorunda kalmıştım. Bunların yanı sıra yukarıda da bahsettiğim üzere çok çok fazla insani olayla karşılaştım. Ve bunların her biri ayrı bir tecrübe kazandırdı bana.

 

6-      Editörlük ve muhabirliğin en önemli noktaları nelerdir?

Muhabirlikte direkt olayın içerisindesiniz. Editörlükte ise işin masa boyutundasınız.

 

7-      En başarılı olduğunuz dal nedir?

İstihbarat Muhabirliği ve Editörlük

 

8-      Gazetecilik mesleğinin diğer mesleklerle bağlantısı var mıdır?

Kesinlikle. Belediye, emniyet, yargı, teknoloji gibi birçok dalla doğrudan ya da dolaylı ilişkisi vardır.

 

9-      Gazetecilik bölümünü okuyan öğrencilere vermek istediğiniz tavsiyeler var mıdır? Nelerdir?

Çok kitap, gazete ve dergi okuyun, kendinizi geliştirin, popüler kültürün bir parçası olmayın, telefonla ve sosyal medya ile daha az ilgili olun, karikatür yayınlarını takip edin, yabancı dil öğrenin, girişken olun, utangaç olmayın, asla soru sormaktan çekinmeyin. Ve en önemlisi, olumsuzluklara saplanıp kalmayın, hayatın tadını çıkarın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÜSKİDAR BİLİM VE FİKİR FESTİVALİ BAŞLIYOR

SALGIN AVM'LERİ NASIL ETKİLEDİ

RADYONUN ESKİ DİNLEYİCİLERİNDEN METİN UÇAR KENDİ DÖNEMİNDEKİ RADYO YAYINLARINI ANLATTI